tisdag 27 mars 2012

Nystart

Just nu känns det som om jag är inne i någon slags period av nytänkande. Eller, vet inte om jag ska kalla det för det.. Men nystart kanske är ett bättre ord? 
     Just nu så känns det inte som om jag har något att förlora.  Jag vågar prova saker som jag tyckt verkar läskiga och olustiga, sluta med saker som jag velat sluta med ett tag men varit rädd för vad som ska hända om jag väl lägger av med det... 
     Hade en period för typ två veckor sedan då det kändes som att mitt liv blev väldigt omvälvande, saker skedde - både positiva och negativa. Eller, ska jag säga att det negativa behövde ske, just för att det positiva skulle få en möjlighet att hända.
     Många tankar har snurrat i mitt huvud senaste tiden, och det känns som om jag nu äntligen har vågat börja om på ny kula. 
     Man brukar säga att hösten är en chans till nystart. Min nystart har alltid varit våren, men det känns inte som om att jag förrän först i år förstår den verkliga innebörden av "nystart". Det känns som om att jag håller på att frigöra mig - frigöra mig från mig själv. Det är en väldigt befriande känsla. Att våga säga till sig själv, att "du hade fel", att inse saker som man under flera år försökt hålla borta från sig... När livet väl springer ikapp en - då springer det omkull en. Och för första gången på länge så känns det som om jag faktiskt vågar visa mina känslor för mig själv. Och det känns egentligen riktigt, riktigt bra! :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar