söndag 25 mars 2012

På besök hos papi

Efter stan stack jag med lillasyster hem till pappa på middag. Det som serverades var potatis- och purjolökssoppa med våfflor till efterrätt. Då jag skulle vispa grädden så sa pappa till mig att jag skulle ta det försiktigt så det inte sprätte överallt. När ingenting hände med grädden (den blev liksom inte tjockare), så bestämde sig pappa för att han ville försöka - och vem tror ni en minut senare skvätte grädde över halva köket? Mm, juste - min käre far, haha. 
     När vi väl sätter oss till bords för att äta våfflorna, och pappa ska precis ta första tuggan på sin, så hoppar vi alla plötsligt till - brandlarmet går igång! Det där jäkla larmet är så känsligt, så det har reagerat på den lilla röken som kom från våffeljärnet då pappa lämnat det öppet. Pappa tar en tidning och står och viftar i evigheter innan jag ber lillasyster öppna balkongdörren. Pappa hämtar en handduk och står och viftar än vildare, men ingenting händer, så han försöker då stänga av det, vilket bara leder till att larmet börjar tjuta med än längre, utdragna, kämpande signaler, typ som ett blödande djur eller något. Själv sitter jag kvar på min stol med fingrarna i öronen och gapskrattar åt cirkusen, medan pappa sliter ner brandlarmet och bänder ut batterierna. Oj, vad det där brandlarmet kämpade för sitt liv (eller kanske för våra, som det verkade tro, haha)! Så tillslut fick vi njuta av våra frasiga, krispiga våfflor med grädde och sylt! Knäppte en bild på lillasysters senaste inköp, en väldigt cool ring hon köpte på Topshop igår: 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar