fredag 20 april 2012

Första intryck

Hallå bloggen! 

Har varit lite svårt att skriva denna vecka, har jobbat sena kvällar månad-torsdag och inte orkar skriva när jag kommit hem vid 22-tiden! Idag och imorgon är jag i alla fall ledig, vilket jag kan säga behövs! Var hos läkare i tisdag, har fortfarande någon halsvirus-infektion, tyvärr biter ju inte penicillin eller antibiotika på virus utan endast på bakterieinfektioner, så blir bara till att härda ut! Har fått använda glasögon hela jäkla veckan för linser kan pajja ögonen totalt om man använder det när man är sjuk, mindre kul, saknar verkligen mina linser! Haha, så kul, folk på jobbet har kommenterat och undrat om jag bytt stil, ser ju så annorlunda ut med glasögon - men, nej, bara för jag är sjuk. Kanske kan langa upp en bild på mig i mina D&G-glasögon här vid senare tillfälle så ni får se och avgöra själva?

Fick en rolig kommentar, eller analys (?) igår efter jobbet. En kollega som bor typ två tunnelbanestationer ifrån mig, så vi brukar ha sällskap hemåt när vi slutar samma tid. Han sa i alla fall så här: 

"Jag har kommit på hur du går"
"Jaså, går jag på något speciellt vis?"
"Aa, du går som hon, vad heter hon, i "101 dalmatiner" "
(här förväntar jag mig att han ska säga hon kvinnan som har dalmatin-tiken, men sedan kommer det...)
"Vad heter hon, Cruella de Vile"
HAHA! Jag typ "Ursäkta?!" 
"Ja, men sådär riktigt rakryggat och när du ser dig omkring så vrider du liksom på hela huvudet och kollar med höjt huvud. Titta bara på dig nu, du går liksom sådär, och så svänger du med din lilla väska"

Haha, så sjukt kul! Hade ingen aning om att jag gick på ett visst vis? Vi pratade även om vad ett första intryck innebär. Tydligen, när min kollega hade sett mig första gången, så hade han tänkt att "där kommer en riktigt bitchig tjej, en sån där riktig drama queen". Vilket ju bara är ännu roligare, för det är ju allt annat än vad jag är. "Tur jag inte gick på första intrycket" sa han "för då märkte jag ju att du inte var det, annars hade jag aldrig pratat med dig". 


Jag går heller aldrig på första intrycket. Det kan ge en så himla fel bild av människor. Man måste prata med en person först och avgöra vad det är för typ av karaktär. Många gånger har jag fått höra att människor har fått en sådan här felaktig bild av mig, jag måste utstråla något mindre bra vid första anblicken. Tur för mig kanske att det finns folk som resonerar precis som mig, och inte går på ett första intryck?

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar