lördag 12 maj 2012

15:21

Det känns som om att vädret idag återspeglar min sinnesstämning, känner mig lika grå och deppig och hängig. 

Begravde min farbror igår, så mår väl inte så där jätte bra idag. Tänkte jag skulle försöka tvinga mig in till stan en sväng, min foundation tog ändå slut igår så behöver en ny. Ingen mening med att ligga hemma och deppa ner sig, trots att det verkligen är allt jag vill, vill, vill göra nu! Går lätt ner mig i sorgen, så måste försöka förhindra det den här gången... Måste ju upp och jobba imorrn med så, lika bra att försöka återgå till rutiner nu.

Det hela blir inte bättre av att en av mina bästa tjejkompisar ska ha sin födelsedagsfest ikväll heller, som jag verkligen önskar att jag har krafter och humör för att gå på. Jag skulle egentligen ha jobbat hela helgen, men fick ledigt idag på grund av begravningen igår. Hade sagt till henne att jag skulle försöka byta bort morgondagens pass så att jag skulle kunna vara med och fira, men det gick inte. Vet inte om hon blev ledsen, arg eller besviken - kanske alla tre? - men när jag hade förklarat detta för henne, så har hon inte ens hört av sig... Det är verkligen när man är nere som man är i behov av sina vänner, hon visste ju ändå om begravningen, så känner mig sjukt sårad och sviken. I och för sig har ingen annan heller hört av sig... Och jag orkar inte höra av mig heller. Ni vet känslan då man vill att någon ska bry sig, men att man samtidigt inte orkar med att någon bryr sig?

Vet att detta är ett högst tråkigt, deppigt inlägg, kanske till och med orättvist mot mina vänner (?) som ju ändå har sina egna liv, men det är tyvärr så jag känner just nu. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar