lördag 5 maj 2012

Event på Rose med mer

Hellu! 

Vet att jag blivit lite väl dålig på att blogga den senaste tiden :( Ibland är det svårt att hinna med mellan jobb (känns som jag typ bor på kontoret numera...) och att göra roliga saker. Ska skärpa till mig :) 

Här kommer i alla fall lite uppdateringar från senaste dagarna! 


Denna bild är från i torsdags, tror jag? Ja, den dag då det var så über fint väder och varmt? Satt ute och åt lunch med en kollega, var ju till och med för varmt för att ha jacka på sig! Åt en mumsig sallad som jag själv hade slängt ihop på PrisExtra, lite rolig blandning, var typ fetaost, kräftskärtar, tonfisk, avokade, melon, majs, annanas etc... Är verkligen inne i en sallads-period just nu, tycker det är så grymt gott och fräscht med sallad, perfekt nu nät våren kommit och sommaren (och beach-säsongen) börjar närma sig! 


Igår var jag på ett event på Rose! En vän som tillsammans med några andra hade anordnat en middag där. Hade verkligen jättekul! Middagen övergick ju sedan så klart i nattklubbande. Maten var god, träffade en massa nya människor också såklart! Så himla kul och skönt att mingla och skapa nya kontakter. Kände bara Maria (som varit med och anordnat eventet) och en kille där, Michael, men när han gick runt tio - och Maria var upptagen med allt och inget - ja, då fanns det ju inte mycket annat för mig att göra än att mingla liksom. 

Det hela inleddes med en välkomstdrink och middagen var tvårätters. Förrätten var toast skagen, fast med krabba och istället för räkor, så, ja, toast krabba? :P Jag som älskar krabba, yummie! Huvudrätten var ungsbakade små potatisar och kycklingfilé med sparris och gräddsås. Allt var som sagt mycket delikat! Måste dock erkänna att jag är sämst på att ta bilder när det gäller sådant här, hade gärna velat fota maten, men å andra sidan så tycker jag att det är skittrist att kolla matbilder själv, så kanske lika bra att jag glömde, så ni slipper se? :P De enda bilder jag fick från kvällen egentligen var en på mina fötter i mina älskdade Guess skor och så utsikten från uteplatsen på Rose:







Det var verkligen längesedan jag hade så roligt som igår kväll! Har inte varit på Rose på säkert minst ett år nu, kanske till och med ett och ett halvt, så det blev nästan som ett "nytt" ställe för mig. Och som sagt, att få träffa alla nya, spännande ,människor, njuta av god mat, champagne och dansa loss ordentligt! :D 


Så, idag har jag endast legat bakis hemma. Helt slut. Kom hem vid halv sex på morgonen. Och då hade jag varit igång sedan sju på fredag morgonen. Har sjukt ont i min käke, kan inte öppna munnen helt, känns typ som om jag har haft käken ur led, men verkar ju högst otroligt att det skulle ha hänt i sömnen? För har inget minne av att något olyckligt hände igår, oxh sååå full var jag ju faktiskt inte. 


Imorgon är en ny dag, vi får se vad den för med sig! Ska ju bli sol och varmt, så kanske känner för att dra till en uteservering eller ta en promenad runt Djurgården. 




Fick denna av min kära mor med, älskar 8 Hour Cream! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar