måndag 7 maj 2012

Winterviken

Imorse vaknade jag av mig själv redan vid kl nio. Ingen idé att ligga kvar och dra sig i sängen, tänkte jag, då det redan var så himla fint väder ute. Drog iväg ett sms till min storasyster och frågade om jag kunde få komma och hälsa på henne och min lille systerson. Så blev fallet! Åkte ut till Liljeholmen och vi tog en liten promenad till Winterviken. 


Superfint magnoliaträd på vägen till viken

Aldrig sett ett magnoliaträd förut





Haha, spana in "trollträdet" på vägen till viken!


Blev lite rörd, för min systerson - som nu är två månader gammal - log mot mig idag för första gången! Han blev helt fascinerad av mig när jag böjde mig över honom, spärrade upp ögonen, log och vinkade med fingrarna! Han sträckte sig efter min hand och grep om den, när han släppte och jag vinkade igen så härmade han mig och skrattade jättemycket, haha, så söt! Kan fortfarande inte förstå att han är min systerson, att vi är släkt. 

Efter besöket hos syster så mötte jag upp Leila i Liljeholmen igen, och vi åkte in till stan. Bjöd henne på fika på Coppola Café inne i Gallerian, då hon fyllde år igår och jag inte hunnit köpa någon present. Sedan vandrade vi runt och kikade i lite affärer. 

Nu är det snart sängen som gäller för min del, för ska upp vid kvart i sex imorgon för att jobba! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar