fredag 19 oktober 2012

Min roman

Några av er vet det säkert, men min stora passion är ju att skriva. Älskar verkligen att få använda min fantasi och ge utlopp för den genom att sätta mig ner och författa. Då går jag in i min värld, där är det jag som sätter reglerna och ingen kan tala om för mig om jag har rätt eller fel. Det ger en så oerhört tillfredsställande känsla när man får ihop den där meningen, det där stycket, när alla bitarna börjar falla på plats, när man börjar närma sig slutresultatet. 

Som projektarbete i gymnasiet skrev jag en roman, som jag sedan till och från arbetat vidare med under de tre år som passerat. Har inte jobbat aktivt med den under hela den tiden, det har fått ligga vilande under månader åt gången. Nu har jag i alla fall printat ut en kopia, tycker det är lättare att renläsa den när man har den på papper, istället för på en datorskärm. Jag stryker grejer, lägger till, ändrar ord, tar bort meningar och stycken, ändrar om i upplägget... Hittills är den på tvåhundrasex sidor. Ni ser själva: 




Genren är fantasy. Meningen är väl att jag så småningom (någon gång, hehe) ska skicka in den till ett förlag. När jag själv läst och renskrivit den klart tänker jag printa ut en ny kopia och lämna den till någon jag känner, som får hjälpa mig läsa den och komma med tankar och åsikter, lite feed-back helt enkelt. Känner ni er intresserade av att få kika på lite, hojta till, så kan jag kanske lägga upp ett stycke här på bloggen :) Det är en lång väg kvar att gå, det är inte ens säkert att den någonsin kommer bli publicerad. Men det är en liten dröm jag har :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar