lördag 27 oktober 2012

Så äckligt trött på...

...allt detta om kungafamiljen. Vem bryr sig egentligen om Viktoria ska gifta sig? Om att Madeleine "äntligen" har hittat den rätta och förlovar sig? Att Estelle ska bli döpt?! Avskaffa monarkin säger jag bara! Känns så himla medeltiden att vi har kvar detta system, där någon föds till att bli en regent, att vi än idag talar om för samhället att "denna person är värd mer än vad du och jag är".

Blev så himla less när Estelle föddes, all hype kring hennes födelse. Min syster var gravid då, och fick sin son typ två veckor senare. ALLA barn förtjänar samma uppmärksamhet. Tyvärr är det ju inte så det fungerar här i världen.  

Det är inte så att jag här lägger någon skuld på lilla Estelle, hon har ingenting att göra med att hon fick sådan överuppmärksamhet. Det är de som hyllar kungafamiljen, de som tycker "det är så mysigt med kungafamiljen", de statsvalda som sitter i t.ex. regeringen och bestämmer, media och så vidare... Det sänder ut ett osunt budskap till omvärlden. Sverige som ändå som anser sig ligga före i frågor om jämställdhet och rättvisa etc... ligger här grovt efter.  Och alla dessa ceremonier så fort det har hänt något inom kungafamiljen, som vi andra "mindre värda" skattebetalare ska stå för? HELT SJUKT!!

Tänker inte lägga upp någon bild på min blogg som har något med kungafamiljen att göra, att de ens fick tillräckligt med uppmärksamhet av mig till detta inlägg är nästan för mycket bara det. Istället får ni den här bilden: 


Min systerson, min lille Leo, världens finaste och gladaste lilla baby <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar