torsdag 15 november 2012

Life isn´t about...

Har funderat på något, det var en sak en person sa till mig - eller snarare mitt svar - som satte igång det. 

För några veckor sedan när vi var ute ett gäng. Jag hade lånat min systers jacka, som i min värld (så som jag mindes den) var väldigt snygg. Inser dock när jag går utanför dörren att den inte alls var snygg på mig, och att jag inte kände mig bekväm alls i den, den var inte "jag". 

I alla fall, när vi sedan står och dividerar om vart vi ska gå på stan, och jag säger något i stil med att "Bara vi går någonstans där det finns garderob så jag får ta av mig den här fula jackan, den är så ful och jag vill inte ha den på mig", så svarar en person ungefär "Newsflash, Malin, guys don´t care om din jacka". 

Detta tog mig lite aback. Varför skulle jag bry mig om huruvida killar, eller tjejer med för den delen, tycker om min jacka? Det handlade om hur jag kände mig, min känsla - vilket i det ögonblicket var obekväm, för den stilen passade inte in på mig. Sedan om det var någon annan som tyckte jag passade i jackan - I couldn´t care less! 

Vad jag tar på mig, hur jag sminkar mig och vad jag gör med mitt hår - det gör jag för min skull, inte för någon annans. Utan för hur jag vill känna mig och se ut. Alla har olika stil och smak, så klart. Så varför ska jag bry mig om någon annans åsikt i den frågan? Vill jag ha en åsikt så frågar jag, då är det en hel annan sak. Bara förvånar mig och gör mig ledsen att så många i dagens samhälle tycks bedöma sig själva utifrån hur andra bedömer dem.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar