fredag 20 september 2013

Back in the saddle

Här kommer som vanligt en relativt sen uppdatering! (Så svårt att hinna med i vardagen, idag är jag i alla fall ledig från jobbet och bara hemma eftersom jag är sjuk) I lördags så var jag med min kille och hans familj på Gröna Lund, som var abonnerat för Folktandvården de första timmarna. Vi fick gå in gratis, fick gratis åkband och matkuponger. Det var strålande sol! Vi åkte allt möjligt, men vågade inte åka den nya attraktionen för i år, jätte slänggungan Starflyer eller vad den nu heter. 

Därefter åkte vi till Rosendahls Trädgård som ligger lite längre ut på Djurgården. Jag har aldrig varit där, men det är verkligen jätte mysigt och vackert där ute, med flera caféer och en självplocks trädgård för kryddor och dylikt. Kan starkt rekommendera det för en mini-dagsutflykt!

Efter det så fick vi skjuts med Pontus brors tjej och hennes kompis, som har en häst tillsammans. De skulle hämta hästen och en ponny i deras hagar ute på Djurgården. De frågade mig om jag ville rida tillbaka hästen. Som tidigare hästtjej tackade jag ju inte nej! Nu har jag inte ridit på tre och ett halvt år, så var lite nervös när jag satt upp på fina Amber! 


Jag red från hagen ute på Djurgården, längsmed Djurgårdskanalen, via Gärdet till stallet som ligger vid Stadion. Det gick hur bra som helst! Det var liksom bara att glömma nervositeten, hästar känner av sådant så lyckas du inte lägga det åt sidan och ta kommandot och agera lugnt och självsäkert, så är det liksom kört. 




Det var som sagt hur fint väder som helst, så det kändes helt surrealistiskt att rida där, längs kanalen, över öppet fält, genom gator och lekparker. Särskilt eftersom jag inte hade förväntat mig det när jag vaknade på morgonen och inte heller då var klädd i ridkläder. Satt där i mina ballerinaskor och finjacka, haha. Verkligen en upplevelse, hur mysigt som helst! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar