fredag 13 juni 2014

New in: Jimmy Choo sneakers!

NK började sin rea idag. Hade egentligen inte tänkt köpa något, men jag och Emma gick in och kollade lite i alla fall - och tur var väl det! 

Jag hatar sneakers. Har aldrig riktigt förstått grejen med det, annat än att de är sköna att gå i. Men att ha till vardags? Usch, nej tack! Ok om man ska ut och gå promenader, springa ärenden eller dylikt, men inte annars. 

Saken är bara den att jag verkligen, verkligen behövt bekväma skor en längre tid, då jag har knäproblem. Får så fruktansvärt ont av att gå i dåliga skor längre perioder. Jag har just bara det - dåliga skor, om man ska ta hänsyn till mina knän (där ett av dem är opererat dessutom). 

Min mamma och pojkvän har tjatat på mig i månader (mamma i några år) att jag ska köpa bekväma skor som är bra för mina knän (och fötter, då det går ner i dem så jag får ont även där). Eftersom jag hatar sneakers, då de flesta är för fula eller ser ut som rena gympaskor och jag vägrar välja bort snygga skor framför komfort (ja, envis som en åsna, jag får skylla mig själv och ska inte klaga då jag får ont!), så har jag inte på allvar letat sneakers. 

För några månader sedan hittade jag dock det enda paret sneakers som jag kände var riktigt snygga, coola och riktigt bekväma samtidigt som de även kändes som "jag" från Jimmy Choo - men då kostade de självklart 5000 kr. Ett alldeles för saftigt pris! 

Vilken tur jag hade idag! På NK's rea fanns det ett par (helt nytt par) kvar i min storlek till halva priset! Fortfarande väldigt dyrt för sneakers enligt mig, men ibland får man kompromissa och mötas halva vägen med sig själv! Så jag slog till! 







Faktiskt längtar efter tillfälle att få använda dem! :D 

Kan btw tipsa om fiket där jag tog dessa bilder (så inspirerande miljö) som ligger inne i MOOD-gallerian! Mycket trevligt, där man kan sitta antingen inne eller ute! :) 

 
Älskar de röda söta stolarna och sofforna med hjärtan! Den som ändå hade balkong... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar