onsdag 11 mars 2015

Min vackra mormor



Foto: Georg Oddner, 1968

Min mormor och morfar i en reklam för trenchcoats, år och fotograf för mig okänt 

Min mormor var Maj Fant. Hon var mannekäng (modell), författare och journalist, ordförande för RFSU och hade sin egen talkshow i TV4 på 90-talet. Det är inte många enskilda minnen jag har av henne, då hon gick bort i sjukdomen ALS när jag var bara fem år, men jag minns henne som otroligt vacker och snäll. 

Har idag roat mig med att titta på avsnittet "Här är ditt liv" som hon medverkade i 1988! Så kul att vissa minnen av henne flyter upp till ytan igen. Vill ni se detta avsnitt så finns det fortfarande i SVT's öppna arkiv, via följande länk: 


Den söta lilla flickan i början är min storasyster och även min mamma medverkar! 

Enjoy! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar