fredag 6 mars 2015

Trevlig helg, folks!

Ja, imorgon väntar något jag sett fram emot länge - min systersons 3-års kalas! Pontus och jag ska dit imorrn, har köpt en urgullig fake-motorsåg (spoiler!) som ska bli så kul att se hans min när han öppnar! Hoppas inte föräldrarna ogillar "Saw"... 

Dock så är både Pontus och jag sjuka... Har varit en kämpig vecka men ingen av oss har velat stanna hemma, trots att vi förmodligen borde gjort så och kurerat oss, utan släpat oss till jobbet och härdat ut. Så nu känns det extra skönt att helgen äntligen är här! 

Jag var och hämtade ut mitt nya pass och id-kort hos polisen i Solna häromdagen. Mitt hade gått ut, så i torsdags förra veckan fick jag släpa med mamma (nåja, hon följde gärna med frivilligt) till passmyndigheten så hon kunde intyga att jag var jag, haha. 

Efter det tog vi bussen till Sundbyberg, där vi åt semlor och gick och tittade i butiker. Mamma hittade en keps från Gant som hon insisterade på att köpa till mig.



Använder aldrig keps, men måste tillstå att denna var ganska snygg på, eller vad tycker ni: 




Så den fick bli min! Så snyggt pastelligt turkos, kommer bli jättefin till våren och sommaren! 

Måste även visa er det nya porslinet som Pontus köpt (ja, det var jag som valde)! 



Det är Iittala, från deras serie Taika. Blev ursprungligen förälskad i de flata tallrikarna med en uggla på, men denna djupa tallrik med rävmotiv är så fin! Det var just djupa tallrikar vi var i akut behov av. Älskar Taika-serien, den är så lekfull, färgglad men samtidigt elegant! Längtar tills ugglorna får flytta in i våra skåp ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar