måndag 1 juni 2015

My b-day 2.0

Jag har blivit firad så många gånger i helgen, men bäst var nog igår! 

Hela min familj och hela Pontus familj kom över till Pontus och mitt hem och uppvaktade mig! Vi var 14 vuxna och 2 småbarn (mina systersöner) i en etta på 34 kvadrat, but we made it work! 

Bästa överraskningen var att min lillasyster dök upp, efter 5 månader i Afrika! Hon skulle komma hem om en och en halv vecka men kom hem redan för en vecka sedan. Så glad att se henne! 

Vi firade med två olika tårtor - min favorit Oskar den 2:e från Gunnarssons konditori och en chokladmousse tårta från Lundbergs bageri - bullar och småländsk ostkaka! Dessvärre tog jag inte så mycket bilder under kalaset, men här kommer några: 






Pontus föräldrar hade med sig en jättefin terracottakruka som de planterat hortensior i till vår balkong, och min mamma och systrar hade med sig blommor i krukor till balkongen. Nu har har vi en fin liten blomhörna ute på balkongen: 


Sedan var det dags för presenter - och jag måste säga att jag verkligen blev bortskämd! 



Mässingsljusstake "Vänskapsknuten" från Svenskt Tenn... 


...hängare "rosett" i mässing - också från Svenskt Tenn... 


...porslin från Iittala. ..


...surfplatta från Samsung - och mycket mer; som presentkort, örhängen från Edblads, grytunderlägg "Gotland" och en snygg topp med leopardmönster! 



Det var helt underbart att ha alla nära och kära här på tårtkalas och fira! Kunde inte ha blivit ett bättre kalas! <3 till alla inblandade! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar