söndag 18 oktober 2015

Älska inredning!

Hej och trevlig söndag på er! 

Jag är så exalterad, för igår var jag och hämtade upp vår (min och Pontus) labyrinthylla som vi beställt från Bruka Design! Vi har väntat i två veckor, då butiken måste specialbeställa hyllorna i förväg för att kunna garantera att man som kund får en hylla - de är så populära! 

Nu sitter den så fint på väggen över soffan hemma och jag är supernöjd! Vi valde den i vitt stål, 80x80 centimeter. 



Jag har suktat efter denna hylla i över ett halvår, så ni kan tänka er hur lycklig jag är över att den nu sitter hemma hos oss! Pontus köpte med sig vita liljor hem också, som pryder hyllan så underbart fint! 



Imorse, innan jag skulle till jobbet, tände jag ljusen i hyllan och vänskapsknuten på soffbordet och satt och njöt av frukosten i stearinljusens sken - ni fattar hur svårt det var att lämna detta mysiga "kryp in" va? 



Vi passade även på att, igår, hänga upp den vackra mässingsrosetten från Svenskt Tenn som jag fick av Pontus föräldrar i födelsedagspresent i våras. Den har hittills legat på marmorfatet på soffbordet. Känns så skönt att den nu intagit sin rätta plats - och så passar den så perfekt på väggen brevid hyllan, med min älsklingsväska hängandes på sig! 


Förra helgen var Pontus föräldrar över hemma hos oss och hjälpte till att sätta upp en annan hylla över sängen: 


Vi bjöd på gofika från Gateu, som jag köpt med mig från stan. Har typ aldrig ätit något från Gateu tidigare, men oj vilka goda bullar de hade! Mums! Köpte även med mig små bakverk och chokladbiskvier och chokladbollar: 



Sedan passade jag på att sätta upp två små lampor i fönstret. Det blir sådan himla mysbelysning hemma nu, med dessa små lampor och alla tända ljus - underbart! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar