måndag 18 januari 2016

10 fun facts about me!

Tänkte att jag skulle vara lite privat här på bloggen och dela med mig av lite roliga fakta om mig själv! En del saker vet vissa kanske redan men jag hoppas det blir lite nya saker ni kan lära om mig. Enjoy! 

1) Jag är djurmänniska och absolut älskar djur! Under min uppväxt hade vi både hund, katt och ökenråttor hemma. En dröm just nu är att skaffa katt. Det är bara något speciellt med en lurvig liten vän som välkomnar en hem och alltid finns där för en! 


2) Jag är hästtjej. Även om jag inte längre rider sedan ett par år tillbaka så finns hästar alltid i mitt hjärta. För mig är hästar magiska. Förstår ni så förstår ni. Gör man det inte går det inte att förklara tjusningen, den måste upplevas själv 



3) Jag är knäopererad och har ett 16 cm långt, 1 och en halv cm brett ärr på mitt ena knä. 

4) Jag har varit i Australien och har familjemedlemmar som bor där (är infödda australiensare). En dröm är att åka tillbaka dit. En dröm jag jobbar på att förverkliga... 

Bildkälla: länk

5) Jag älskar Sagan om Ringen! Fantasy överhuvudtaget älskar jag! Just Sagan om Ringen står mig dock varmast om hjärtat. Andra favoriter är The Hobbit-trilogin och Harry Potter. 

Bild: länk

6) Ett brinnande intresse för mig är att skriva. Jag började skriva berättelser redan som 12-åring. Även bloggen kom till som en anledning för mitt intresse att skriva. 

7) Jag har skrivit en roman. Det är en fantasy-roman, okej? Idén kom redan när jag var 12 och skrev utkastet. Utkastet blev sista året i gymnasiet mitt projektarbete och utvecklades till en fullständig roman på 215 sidor. Denna roman har jag sedan successivt arbetat vidare med genom åren och den håller nu på att utvecklats till en trilogi. 

8) Mina favoritfärger är orange och rosa. 

Bild: länk

9) Språk är något jag har väldigt lätt för att lära mig och tycker det är oerhört intressant med olika språk. Jag älskar att lära mig nya språk! I gymnasiet läste jag både latin, spanska, italienska och ryska. 

10) Inredning är ett något nyfunnet intresse för mig. Det började utvecklas när jag flyttade hemifrån för två år sedan men tog fart på riktigt först när jag och min pojkvän flyttade ihop för drygt ett år sedan. Jag kan sitta i timmar på instagram och bloggar och titta på bilder och samla på mig inspiration. Att inreda har blivit något av det bästa jag vet! 




Hoppas ni tyckte det var roligt att läsa lite om mig! Nu ska jag ta och vila mig en stund, är så fruktansvärt trött idag. Önskar er en fin dag! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar