fredag 18 mars 2016

Strolling around Sydney


Igår åt vi lunch med en av mammas kusiner som bor här i Sydney. Han tog med oss till ett jätte fint ställe, en lunchrestaurang gömd inuti en byggnad, som en liten oas! Det är det som är så roligt när man känner människor med lokalkännedom, man får se och uppleva saker som man annars skulle gått miste om. Efter lunchen promenerade jag och Pontus runt i Sydney, jag ville se operahuset en sista gång innan vi åker hem. Jag bar en topp från australiensiska Bardôt som jag köpt här, superskön! Jag passade även på att shoppa en del, särskilt australiensiska klädmärken. Det är alltid kul om att vara ensam om att ha något unikt på sig hemma i Sverige! 

Yesterday one of my mum's cousins took us for lunch at a restaurant hid away inside a building. It was a really cool place with good food! That's What's so great about knowing people with local knowledge, you get to see and explore things you would otherwise miss out on! After lunch Pontus and I went for s stroll around the city, I did some shopping and we went down to Circular Quay where the Opera House is, since I wanted to see it one more last time before we go home. I'm wearing a top from Australian brand Bardôt that I bought the other day. It's always fun shopping local brands that don't exist in Sweden, that way you'll be the only one wearing it when you het back home! 










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar