fredag 25 mars 2016

Yellow makes me happy


Gult är för mig inte bara en påskfärg. Jag älskar gult, det är så uppfriskande och ger energi! När vi kom hem igen från vår resa och klev in i vår lägenhet slogs vi båda av tanken att det var så rent, så städat och så ljus hemma - något vi inte alls tänkt på förut, att det var så vitt. Lite väl färglöst, tänkte jag, för någon som mig som ändå älskar färg. Tur då att jag köpte med mig lite färgglad inredning från Australien, några små färgklickar: två kuddfodral, en tavla och glasunderlägg. Bjärta kulörer, särskilt gult, gör mig glad! 

Yellow is for me not only a color for easter. I love yellow, it's so refreshing and uplifting! When we arrived back home from our trip and walked in to our apartment we were both struck by how clean and bright it was, something we had never noticed before - that it's so white in our apartment. A bit colorless, I thought, which is weird since I love color. Luckily I brought home some colorful interior design from Australia, some splashes of color: two pillowcases, a painting and some coasters. Lively colors, especially yellow, makes me happy! 










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar