måndag 30 maj 2016

Birthday celebrations at our home


God morgon! Sitter i soffan med en kopp kaffe och balkongdörren öppen, njuter av solskenet som flödar in i lägenheten, fåglarna som kvittrar utanför och alla vackra blombuketter! 
Igår var delar av min familj samt Pontus familj över hemma hos oss för att fira min födelsedag! Min storasyster och hennes sambo tillsammans med deras två söner, min pappa och hans tjej samt Pontus mamma och pappa var här. Vi serverade min favorittårta, Oskar den 2:e, mousserande, hemmagjord glass som Pontus gjort (en med hallon/lakritssmak och en med espresso/chokladsmak) och så klart kaffe till det. Min mamma är på Gran Canaria så hon kunde ju inte komma och min lillasyster jobbar, min styvbror är i Norge och spelar fotboll (eller om han coachar sitt lag? Minns inte riktigt hur det var...), men dom träffar jag istället nästa helg då vi bjuder över dom hem till oss tillsammans med min styvmamma. 
Jag verkligen älskar att ha sådana här små tillställningar när jag får förena min och Pontus familjer. Familj och släkt är verkligen viktigt för mig, något som blivit allt klarare för mig det senaste halvåret. Vänner kan ju tyvärr komma och gå, men familjen har man alltid kvar. Vet inte vad jag skulle ta mig till utan min familj. Har ju dessutom fått världens finaste utvidgade familj sedan jag träffade Pontus.

Good morning! I'm currently sitting on my couch with the balcony door open, sipping coffee, listening to the birds singing outside and enjoying the view of all the lovely flower bouquets in our home! 
Yesterday we had some of my family as well as Pontus family over at our apartment to celebrate my birthday. We had sparkling wine, my favourite cake Oskar the 2nd, homemade ice cream that P made (one with licourice/rasperry flavour and one with espresso/chocolate flavour) and coffee. Since my mum is currently at Gran Canaria she wasn't able to come (obviously), my little sister was working and my stepbrother is at a soccer event in Norway. I'll see them all next weekend instead, when they come over to celebrate me then. That's one of the perks with having a big family - you get to celebrate your birthday and christmas and such events multiple times, haha. 
I love hosting this kind of family get-together! Family is extremely important to me, I have come to realize this over the last six months or so. Friends may, unfortunately, come and go in your life, but you'll always have your family! Since I met Pontus I've aquiered a lovely extended family aswell.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar