tisdag 17 maj 2016

New in our home


I söndags var vi på Ikea för att shoppa lite småsaker till hemmet. Jag älskar ju inredning och tycker att det finns alltid något man kan förändra eller förbättra hemma, nu behövde vi ju verkligen vissa grejer också. Puh, det blir av någon konstig anledning alltid mer saker (och mycket dyrare...) än vad man planerat men är supernöjd! Det blev lakan, överkast, korgar, sängklädsel, spegel, skärmvägg, lampa, gardiner, trall till balkongen... Har säkert glömt flera av sakerna redan. Igår bråkade jag med trallen ute på balkongen. Kunde inte bärga mig till helgen så jag tänkte att jag börjar lägga lite grann redan nu så kan Pontus hjälpa till med resten i helgen. I helsicke heller! Den där trallen var ju krångligare att få till så den passade än vad jag trodde! Fick såga, stampa bitarna på plats med råstyrka på vissa ställen. Jag är ju så envis av mig så kunde inte låta trallen "vinna" utan det slutade med att jag la hela balkongen. Det tog mig säkert en timme om inte mer. Är supernöjd. Som utlovat kommer här lite före- och efterbilder! 

This Sunday we went to Ikea to get some stuff for our apartment. I wonder how it always is you end up with far more things than you planned on buying (and spending far more money...) when going to Ikea. Anyways, I'm very satisfied with the end result and as promised here are some before and after photos! 

Hallen före / the hallway before: 



... och efter / and after:



Sovalkoven före / the sleeping cubicle before: 


... och efter / and after:




Matbordsdelen före / the eating place before:


... och efter / after:



Balkongen före / the balcony before: 



... och efter / after:



Som ni ser av bilderna ovan är det mest små förändringar men även de minsta förändringarna kan göra stor skillnad och det gör de verkligen i vårt fall! De nya gardinerna gör att lägenheten upplevs större, ljusare, rymligare och mer harmonisk eftersom de är enfärgade. Vi har även placerat P's alla proteinburkar och -påsar, shakes och mixer i vita korgar uppe på garderoben så nu är det ett mycket mer städat, enhetligt intryck i lägenheten (det var så rörigt och fult innan med alla påsar och burkar där, var liksom det första alla såg typ när dom kom in i lägenheten). Skärmväggen i vitt som går i lite romantisk stil älskar jag redan, det hjälper till att göra sovalkoven till ett underbart krypin och skyddar mot ljuset från tv:n - dessutom känns det så himla mysigt att vakna och se den på morgonen! 

As you can tell by the pictures above it's mostly small changes but even those can make a big difference in an apartment and it really does for us. The new baby blue sheer curtains help make the apartment look bigger, more spacious and brighter. We've also placed all of P's protein jars, bags, shakes and blenders in white baskets up on the wardrobe which gives a more tidy impression (it felt so messy before and it was one thing everyone saw immediately when stepping in to the apartment). The screen wall in white with it's kinda romantic style I love, love, love. It makes the sleeping cubicle a wonderful little hideaway and protects from the light coming from the TV - not to mention how cozy it is waking up behind it every morning! 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar