onsdag 4 maj 2016

White pants, sneakers and macaron kinda day


Jag är precis hemkommen från en runda på stan tillsammans med min mamma. Vi har fikat på konditori Gunnarssons som ligger vid Skanstull. Det är det enda stället som har min favorit tårta, Oscar den andre. Äter den en eller max två gånger om året och det är verkligen det godaste i sötväg jag vet, mmm! Vi satt ute i solen på deras uteservering och njöt. Hur skönt är det förresten inte att våren äntligen kommit! Eller snarare har den tagit ett jättehopp framåt. 18 grader idag och spås bli 22 i helgen, yay! Underbart när man får inviga sina vårkläder. Hittade de vita jeansen som jag har på mig på bilden undangömda i en garderob härom veckan, hade nästan glömt bort dom. Och uppe på vinden hittade jag ett par svarta lädershorts som jag helt glömt bort att jag hade! De blir perfekta tillsammans med det jag shoppade på NK igår, ni ska få se en look senare här på bloggen. Nu ska jag läsa en tidning och njuta på balkongen, tudiluu! 

I just got back home to my apartment after an afternoon spent with my mum out on the town. We went to a café on Söder and had my absolut favourite cake, called Oscar the 2nd. I have it once maybe twice a year and it's sooo yummie! We sat out in the sun and just enjoyed our cake, the warmt and talking about life. Spring has finally sprung for real in Stockholm, how wonderful it is! Feels like it took a huge step forward, today it's been 18 degrees celsius and it's predicted to be 22 in the weekend. Finally it's time to bring out my spring and summer closet, love it! I found the white pants I'm wearing in these pictures tucked away in some dark corner in my closet, almost forgot I had them. And up in the attic I found my pair of black leathershorts that I totally forgot I had! They'll go really nice together with the stuff I got when I was out shopping yesterday, I'll show you a look later on here on the blog. For now I'll enjoy a magazine out on the balcony, listening to the birds chirping and enjoy the silence. See ya! 






1 kommentar:

  1. Gunnarsons på Götgatan är vårat favorit ställe när det gäller räksmörgås och svartwals tårta, stavas nog inte så men gott är det, mums

    SvaraRadera