tisdag 21 juni 2016

Doggy-walk in the harbour


Idag mötte jag upp mamma i Gröndal för lunch på Lundbergs Konditori. Vi åt varsin sallad, jag tog en räksallad som var hur god som helst! Vi satt i några timmar och pratade en massa, åt och jag drack en latte. Kvalitetstid med mamsen, bland det bästa som finns <3 
Mamma tog med sig Olle, vår 13 och ett halvt år gamla golden retriever. Lille skrutten, har haft honom sedan jag var 12 år. Vi promenerade längsmed vattnet på den nybyggda bryggan efteråt, det var jättefint med alla båtar som låg förtöjda och utsikten över Mälaren på ena sidan och de vackra äldre husen på andra sidan. 
Nu längtar jag för övrigt till Gotland och Visby jättemycket! Tidigt på fredag morgon åker ju jag och Pontus över dit för att fira midsommar med Pontus familj, ser fram mot det så himla mycket! 

Today I met up with my mum in Gröndal for lunch at Lundbergs Konditori. I had a great shrimpsallad, we talked for a couple of hours and drank latte. Quality time with my mum at its best <3 
Mum brought along the family dog, our golden retriever named Olle. He's 13 and a half years old now, we've had him since I was 12 years old. Love that dog! We walked on the bridges along the shore of Mälaren, it was so beautiful overlooking the water on one side and the older, charming houses on the other. 
And now I'm really longing for our up coming trip to Gotland and Visby. Early in the morning on friday morning me and Pontus will catch the ferry over to Visby since we are going to celebrate midsummer weekend there with Pontus family, looking forward to it alot! 










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar