söndag 5 juni 2016

Flower power


Hej på er och hoppas ni mår bra denna blåsiga, kalla söndag! Med mig är det tyvärr inte alltför bra ställt just nu, jag vaknade snuvig med ont i halsen imorse. Sen började jag blöda näsblod, fick huvudvärk och nu har jag feber och är rätt hängig. Så himla typiskt, jag som dessutom precis kommit igång med träningen igen... 
I alla fall, i eftermiddag ska vi hem till min pappa och hans tjej för att planera en kommande spännande utlandsresa! Tanken var att jag och P skulle gå till Kungsträdgården innan dess på Smaka på Stockholm som håller på den här helgen, men så blir det ju inte nu när jag blivit dålig. Får se om jag ens orkar följa med ut på restaurangen senare ikväll. 
Igår var min mamma, lillasyster, styvbror och styvmamma över hemma hos oss för att uppvakta mig i efterskott. Nu ser det nästan ut som hos en florist här hemma: de två buketter jag fick förra helgen står sig fortfarande, igår fick jag ytterligare två buketter och dessutom fick P och jag en stor vacker hortensia till balkongen! Så blommor i varje hörn typ och det doftar ljuvligt, älskar det. Fick dessutom parfym, kläder, ett litet armband och cash i present. 
Kikar in mer senare eller imorrn för att berätta om kvällen och mer om resan, hej sålänge! 

Hi guys, hope you are all well! I'm not, unfortunately. This morning I woke up with a wore throat and a cold, later I had a nosebleed and now headache and a fever. How typicall... And I just got back on right track with regular workouts again! 
This afternoon me and P are going to my dads and his girlsfriend's place to plan an upcoming exciting trip abroad! The plan before that was for me and P to go to Kungsträdgården where Taste of Stockholm is going on. It's a kind of food festival; different restaurants have little booths and trucks where you can buy small portions of their food, with the purpose to discover new restaurants you like. Since I'm not feeling well now we had to cancel that though. 
Yesterday my mum, little sister, steph brother and his mum was over at our place, to celebrate my birthday. Our home is now filled with lovely flower bouquets: apart from the once I received last weekend I got two more yesterday and a big beautiful hydrangea for our balcony. It smells wonderful here! I also got a perfume, a skirt, a bracelet and some cash. 
I might pop my head in here later, otherwise tomorrow, to tell you more about the trip. See ya! 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar