tisdag 28 juni 2016

Lunch and rosé at Vinäger


I söndags innan jag och Pontus tog färjan tillbaka till Stockholm mötte vi upp med min vackra vän Viktoria, som bor i Visby, för en lunch på en restaurang som heter Vinäger. Man har gått förbi där varenda gång man är i Visby men har liksom aldrig gått in eller ätit där, trots att det ser så inbjudande ut utifrån. Så nu var det dags! 
Jag skulle kanske egentligen rekommendera Vinäger först och främst om man är ute efter att sitta ner och dricka drinkar eller vin eller öl, för deras lunchmeny kändes ganska fattig, enligt mig, och portionerna var väldigtsmå, mer som förrätter, i alla fall det som vi beställde in. Det blev mer åt fika-hållet för mig, för när jag såg att dom hade belgisk våffla med bär och grädde och inget annat på lunchmenyn lockade mig var valet självklart, hehe. Till detta beställde vi in en flaska rosé att dela på.
Det kändes snarare som att vi satt på en liten exklusiv drinkbar i Medelhavsregionen än i Sverige, älskar känslan och atmosfären som dom verkligen lyckats med på Vinäger. Det spelades chill loungemusik på en behaglig nivå, ett väldigt avkopplande ställe helt enkelt. Därmed kan jag definitivt rekommendera ett besök hit! 

Last Sunday, before me and Pontus had to catch the ferry back to Stockholm from Visby, we met up with my friend Viktoria for lunch and some wine at a place called Vinäger. You always pass by this place when in Visby but for some reason I've never been inside, despite its welcoming exterior, so I thought it was about time now for a visit. 
Actually I would recommend Vinäger first and foremost if you're looking for a place to sit down and have something to drink rather than to eat. I thought their lunchmeny was pretty poor and the portions small, more like entrees, at least the ones we ordered. Since nothing on their meny teased my tounge other than their belgian waffles with cream and berries I had just that. We shared a bottle of rosé wine as well. 
It felt more as if you were sitting at a cozy barlounge in the Mediterranian area rather than a restaurant in Sweden, something I quite liked. Chill lounge music was played and the atmosphere was great, I can really recommend this place for a visit! 










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar