fredag 24 juni 2016

My new little house


Glad midsommar!! Jag går på sparlåga samtidigt som jag är uppvarvad - gick upp halv fem imorse efter blott fyra timmars dålig sömn. Varför?! Jo, för Pontus och jag skulle åka till Gotland idag för att fira midsommar här i Visby med hans familj, som jag nämnt har dom hus i Visby. Så för att hinna med färjan som gick 08:50 imorse, med att tider mellan T-bana, pendel och färja klaffade så dåligt, blev vi tvugna att gå hemifrån 05:15. Japp, på den vägen är det! Men det är bara sååå underbart att vara tillbaka i älskade Visby! Mer om det i ett annat inlägg. 
Midsommar är ju inte över ännu och jag lär förhoppningsvis ta fler bilder under kvällen, så sparar midsommar-inlägget tills imorgon här på bloggen. Istället tänkte jag visa lite bilder från ett urgulligt "hus" vi hittade på väg tillbaka från midsommarfirandet tidigare i eftermiddags. Jag menar, hur bedårande är inte detta lusthus? Skulle vilja ha ett likadant en dag. Med tillhörande trädgård. Med lika vacker utsikt som detta har. Drömma får man ju... 

Happy Swedish Midsummer you guys! I'm exhausted yet wind up here, been awake since 04:30 in the morning after only four hours of bad sleep. Pontus and I had to catch an early ferry this morning to get to Gotland, where we are celebrating midsummer at Pontus family's house in Visby. It feels great to finally be back in this beautiful, lovely town but more about that in an up-coming post. 
Since midsummer is not over yet and I'll probably (hopefully) take more pics during the evening, I will post a midsummer post tomorrow. 
In the mean time I wanna show you some pics we snapped on our way back from the celebrations earlier this afternoon. We found this adorable little belvedere that was to cute! I'd love to have one of my own one day, with a big garden and a beautiful view like this one! One is entitled to have her dreams, right...











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar