fredag 3 juni 2016

Roadtrip to Uppsala


Hej på er! Jag kom precis hem för en liten stund sedan, har varit på en liten utflykt till Uppsala idag där min kusin bor. Hennes äldste som tog nämligen studenten idag, så pappa kom och hämtade mig med jaggan så åkte vi upp och gick på Jockes studentmottagning. Min kusin hade ordnat så fint med catering-mat: smörgåstårta, charkuterier, kyckling, pastasallad, potatisgratäng, färska frukter så som mango, papaya, jordgubbar, ananas, vindruvor och massa andra frukter, mousserande, tårta, macarons, kakor, wienerbröd, kaffe... Allt var så himla supersmarrigt och jag var så hungrig så jag glömde helt bort att fota allt! Det enda jag fick en bild på var det goda mousserande vinet, haha. 
Ikväll ska P och jag fortsätta se vår serie "Orphan Black" har ni sett den? Bra serie, intressant, blir bättre och bättre! Imorrn ska vi ha lite kalas här hemma, mer om det i ett senare inlägg. Trevlig fredag på er! 

Hello there! I got back home a while ago, been on a short roadtrip to Uppsala today, where my cousin lives. Her oldest son graduated from high school today, so my dad picked me up in his super fast car (a Jaguar) and we drove up to congratulate Joacim and went on his reception. My cousin had arranged catering and it was all so good: swedish"smörgåstårta" (Google it!), chicken, fresh fruits and berries, cake, sparkling wine, cookies, danish, macarons, coffee... It was all so delicious and I was so hungry I completely forgot to take photos! The only pic I got was one of the sparkling wine we had, to remember the name of it since I liked it, haha.
Tonight me and P will continue watching the series "Orphan Black" on Netflix, have you seen it? It's good, interesting, and gets better and better! 
Tomorrow we'll have a little family get-together party at our place but more about that in another blogpost. Have a nice fri-yay! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar