onsdag 8 juni 2016

Today's shopping haul


Go' kväll! Idag besökte jag min lillasyster som jobbar i en butik i Skärholmen. Vi stod och snackade och drack islatte. Eller jag drack en frapino med karamellsmak, gott gotti gott gott. 
Strosade sedan runt lite i centrumet, kollade lite i affärer. Hade egentligen inte tänkt köpa något, måste spara inför sommaren och semestern. Av en tillfällighet gick jag in på MQ, som tydligen börjat sin rea idag. Och där på en galge hängde den: en av mina drömklänningar från Ilse Jacobsen - på rea och i min storlek! Ett enda ensamt plagg i min storlek. Eh, ja tack! Slog till! Hittade även av en tillfällighet en kjol från Filippa K som var på 70 % eller 75 %, också en enda som var i min storlek, i en dusty pink typ av färg. Kände mig lite osäker på den men den fick följa med hem på öppet köp. När jag nu provade den hemma börjar jag dock tycka mer och mer om den, så vi får väl se om jag bär tillbaka den eller om jag behåller den (ursäkta den dåliga spegel selfien - bättre bilder kommer). Känns som att jag har så mycket snygga nya kläder nu och har massor av idéer på olika outfits jag vill sätta ihop. Med hem fick också två nagellack från H&M följa, färgerna "Bubblegum" och "Kalahari". Köpte även med mig jordgubbar på vägen hem. Älskar jordgubbar, måste passa på att äta det så ofta det bara går nu när det är säsong! Nu blir det serie här hemma! 

Evenin'! Today I visited my little sister at her workplace in a shoppingmall in Skärholmen where she works. We chatted for a bit and drank iced coffee - well, I had a frapino with caramel flavour. After that I had a bit of a browse in some of the shops, not really looking to buy something since I need to save money for the summer and up-coming holiday. I went into MQ and their sale has just started today. On a rack I found one of my dream dresses from designer Ilse Jacobsen and only one in my size - on sale! I just had to take it home with me, together with a dusty pink skirt from Filippa K - also on sale (pardon the bad mirror-selfie) - and two nail polishes from H&M in "Bubblegum" and "Kalahari". I feel like I have so much new clothes and so many outfit ideas I wanna show you guys right now so stay tuned! On my way home I picked up some strawberries. Love strawberries! Now - time to watch series here! 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar