lördag 16 juli 2016

A better fri-yay ♧


God förmiddag på er! Vaknar upp till nyheten om statskupp i Turkiet, ytterligare oroligheter i vår värld som följer...
Gårdagen ängnades åt städning här hemma på förmiddagen och på eftermiddagen åkte jag in till stan för att möta upp min fina vän Therese! Den donnan har varit rätt upptagen i sitt liv på senaste tiden, mycket med jobb för hennes del men det går så bra för henne och jag blir så oerhört glad när det får bra för mina vänner, tycker det är så roligt! Grattis bästa Tessan, you're awesome! 
Vi fikade på NK och gick runt där och lite i andra affärer, Therese var på jakt efter ett par klackar. Det blev inga klackar till henne men istället hittade jag en kofta på Filippa K som jag suktat efter i över en månad och nu äntligen (!) var nedsatt på 50% på rean! Kunde inte motstå, hehe. Men nu måste jag seriöst sluta shoppa, garderoben är sprängfull och allt mer av Pontus kläder åker ut och ner i lådor, hehe. Senaste månaden har jag shoppat två kjolar, två klänningar, en skjorta, fyra toppar och nu en kofta! Måste spara pengarna till vår resa till Kroatien och Venedig som är om mindre än en månad - längtar! 
Jag passade på att inviga en av mina nya toppar igår också, den är så fantastiskt underbart mjuk och skööön! Bar vida, luftiga byxor till, ett diadem med guldfärgade löv på huvudet och adderade ett stort, färgglatt statement-halsband för lite kontrast. 
Idag har vi inget särskilt planerat vilket känns så skönt då jag är väldigt, väldigt trött. Drömt mycket inatt också och enligt Pontus har jag pratat i sömnen och sagt "Ursäkta, jag har en sambo som inte kan vara tyst", haha?! Han ba "Men jag var ju jättetyst..." och undrade vem jag pratade i telefon med klockan sju på lördag morgon, haha! 

Top - Whyred // Pants - Zara // Shoes - Chloé // Bag - Mulberry // Diadem - Glitter // Necklace - Zara (old) 

Good morning! Waking up to the news about a coup in Turkey, seems like there are a lot of disturbance and insecurities around the world... 
Yesterday morning was spent cleaning the apartment and in the afternoon I took the metro in to town to meet up my good friend Therese. She's been pretty busy lately with lots of work so we haven't seen eachother for a while. Things are working out great for her and there is nothing that makes me as happy as when my friends and family are doing good! 
Tess and I had a coffee at NK and then had a bit of a browse in some shops. Therese was on the look out for a pair of heels but found non. Me, on the other hand, found a cardigan at Filippa K that I've been wanting for over a month and finally it was reduced on sale at 50%, yay! So I just couldn't resist and it came home with me. I seriously have to stop shopping now! Our only wardrobe is full to the limits, Pontus' clothes move out and mine move in, hehe, my poor baby. Over the past month only I've bought two skirts, two dresses, one shirt, four tops and now a cardigan. I have to save my money now for mine and Pontus' up-coming travel abroad to Croatia and Venice. It's less than a month til we go, oh I'm so excited! 
Yesterday I wore one of my new tops together with a pair of loose fitting pants, a diadem on my head and added a big, colorful statement necklace for some contrast - love it! 
Today I have nothing in particular on my agenda which feels nice since I slept bad last night. I had a lot of dreams and apparently talked in my sleep according to Pontus? I said "Sorry, I have a partner who can't be quiet" and Pontus was like "But, I didn't say anything...?" and thought I was speaking to someone over the phone. He asked me who I was talking to over the phone at 7 in the morning on a Saturday, haha, to cute! 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar