torsdag 15 december 2016

Catching up over brunch


För ett par dagar sedan mötte jag upp med min äldsta vän, Henrietta. Vi har känt varandra sedan vi började skolan som 6-åringar och gick hela grundskolan tillsammans. Hon är min äldsta vän och jag kan inte nog säga hur mycket det är värt för mig att vi än idag är vänner och vilken fin människa hon är. 
Vi slog oss ner på Greasy Spoon på Hagagatan för en bit mat. Detta frukost/brunch/lunchställe har nog blivit en av mina favoriter! Denna gång provade jag på deras Banana toast - surdegsbröd stekt som fattiga riddare med banan på, serverat med maplesyrup, färska hallon, kanderade pecannötter och yoghurt. Alltså, smarrigare sak får man ju leta efter! Mycket godare och saftigare än deras Scottish blueberry pancakes jag åt sist. Till detta provade jag för första gången på matcha latte. Matcha latte och -té är ju en hype som kom för ett tag sedan. Om jag förstått det rätt är det en form av nyttigt grönt té. Tyckte faktiskt det var väldigt gott, sin kraftiga, lite nästan beska smak till trots (bröt av väldigt fint mot den sötsliskiga maträtten). 
Nu ska jag gå ut och gå med Roffe. Han är på besök över ett par dagar. Juste, mitt inlägg om nya make-up produkter jag testat är på väg, stay tuned! 

Greasy Spoon, Hagagatan 6, Odenplan, Stockholm.

// A few days ago i met up with my oldest friend, Henrietta. We know each other since first grade, since we were only 6 years old, and we went through school all the way through junior high school. I can't tell you what it means to me to have friends like Henrietta in my life. Someone who knows just about everything worth to know about you, and is so sweet and caring as Henrietta. 
I took her to Greasy Spoon for some food. This time I had their Banana toast - sourdough bread dipped in pancake batter and then fried, served with banana on top, and on the side: maplesyrup, crystallized pecan nuts, fresh rasperrys and yoghurt. It was so, so delicious, I'm telling you guys! Way better and juicier than the Scottish blueberry pancakes I had last time. 
To drink I ordered their matcha latte. Matcha tea and latte are pretty hyped now, at least in Sweden, and I wanted to try it out for a while. I must say I truly liked it! 
Well, now I have to walk Roffe. He's here and staying for a couple of days. Oh, and I'm working on my article about make-up I been trying out, so stay tuned! 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar