tisdag 27 december 2016

Christmas 2016


Hej på er och god fortsättning! Hoppas er jul har varit bra, själv har jag fått fira julafton hela två gånger. En av fördelarna med att ha en stor familj :) 
Vi firade julafton, den 24:e december, hemma hos Pontus föräldrar i deras lägenhet i Vasastan. Utöver Pontus mamma, pappa och bror anslöt även två vänner till familjen lite senare. 
Juldagen spenderades hemma hos min mamma tillsammans med Pontus, mina systrar och deras respektive samt mina systersöner. 


// Hiya guys! Happy Holidays to you, hope your Christmas has ben wonderful! Me  myself I got to celebrate Christmas two times over, one of the perks with having a large extended family. I spent Christmas eve with Pontus and his family (his parents and brother, some familyfriends joined us later on in the evening) at Pontus's parents home. Christmas Day was spent at my mothers place with Pontus, my mum, my two sisters and their boyfriends as well and my little nephews.





Pontus föräldrar dekorerar alltid så fint hemma hos sig och det rådde verkligen äkta julstämning. Så himla mysigt med en gran också, eftersom vi inte har en egen gran hemma hos oss i år. 

// Pontus's parents always decorates their home lovely for Christmas and here you could really feel the Christmas spirit. Very cozy and authentic Christmas feeling with a Christmas tree. 



Jag bar min gröna sammetsklänning från Zara och mina röda metallicskimrande ormskinnspumps från Jimmy Choo. Klassisk röd och grön julig outfit! 


// In true Christmas Holiday spirit I dressed in traditional green and red: velvet dress from Zara and metallic red snakeskin pumps from Jimmy Choo.




Vi såg Kalle Anka på tv klockan tre och efter det vankades det julbord. Och vilken fest! Massor av olika sillar, paté, julkorv, vörtbröd, ägg med räkor och rom på, inlagda äppelbitar i syrad lök, kronärtskocks- och brysselkålssallad, julskinka, massa olika sorters såser, köttbullar, prinskorv, Jansson's, brunkål, revbensspjäll och världens godaste grönkål! Minns inte sist jag åt mig så proppmätt (vilket i princip aldrig händer). 


// At three o'clock we sat down to watch the traditional "Donald Duck" on television and after that it was about time to eat! And there was so much food, I loved it! We sat around the dinner table for hours, eating,drinking and making conversation. 





Best Christmas schnaps there is! 

Santa visited to hand out gifts!

Vi tog paus i ätandet för att öppna julklappar - till och med tomten kom på besök! 

After Santa's visit - time for dessert!

Sedan var det dags för dessert - risgrynsgröt ála Malta serverat med portervin eller flaggpunsch - och lite lekar.


Juldagen inleddes med Pontus hemmagjorda risgrynsgröt till frukost, halvliggandes i soffan på det mjukaste lammskinnet vi fått i julklapp kvällen innan och iförd mina nya leopardmönstrade fårskinnstofflor (också en julklapp från bästa svärföräldrarna).


// Christmas Day began on the couch, eating homemade rice pudding (made by pontus), wearing my new sheepskin slippers I got for Christmas gift, and resting my legs on the big, fluffy sheepskin blanket  (also a gift for Christmas).


Framåt eftermiddagen begav vi oss hem till min mamma.

At my mum's place for Christmas celebrations



Hon hade dekorerat och dukat upp fint för oss alla! 

Lovely table setting, decorations and FOOD ♡

Selfie with baby sis ♡

Dagen till ära hade jag satt upp mitt hår i en lös fläta och bar min vita topp med bellsleeves ifrån H&M. Jag är annars ganska dålig på att göra frisyrer och brukar mest ha håret utsläppt eller i en hästsvans då och då men det var roligt att testa något nytt! 


// Today I wore my sheer bellsleeve blouse from H&M and put my hair up in a braid. I very rarely do something special with my hair so it fel nice doing an effort and trying something new.



Harry & Pontus. 


Alla fick till och med varsit litet paket, som även fungerade som bordsplacering med ens namn på. Annars ger vi bara julklappar till min storasysters barn, mina systersöner. Ja, och Roffe fick såklart också julklappar! Bästa som finns att se sitt djur öppna ett paket, haha! 


// All of us got a small gift each, otherwise we only give gifts to the children. Well, and Roffe to, of course (but he is pretty much like a Child,  haha). Love watching my beloved animal ripping The giftwrappers of their present, nothing beats it, haha!



Roffe looking all cute in his red bowtie ♡

Roffe-Poffe var så himla söt i sin lilla juliga rosett! (Som han för övrigt hatade och höll på att knyta upp själv hela tiden, haha). 


Jag är verkligen supernöjd med julfirandet detta år. Det har varit så himla trevligt att hänga med våra olika familjer och bara umgås och äta gott. Det är faktiskt just att få träffa familjen som jag ser fram mot allra mest med julen. Familjen i mitt hjärta <3 


// I am truly very happy about how I was able to spend Christmas this year with my family. After all, family is what is most important to me ♡

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar