söndag 17 september 2017

Saturday brunch style, red and white is the new black and white, andthe prettiest wall art in Stockholm


Hej på er! Hoppas ni haft en trevlig helg hittills? Själv har jag haft det utmärk! 
Igår var jag på Greasy Spoon tillsammans med Karro och brunchade lite. Matchalatten där är grym, provade också på deras pannkakor med jordgubbssås, citron ricotta och lönnsirap - vilken dröm, mmm. Blev så sjukt mätt, portionen var enorm, blev inte hungrig igen förrän halv nio på kvällen. 
När vi skulle fota av min outfit för gårdagen så gjorde vi det framför Stockholms sötaste, charmigaste väggmålning. Ett av områdena i Vasastan har genomgått fasadrenovering och man har nyligen målat hela väggen i ett underbart djungeltema. Jag som älskar färg och mönster blev helt till mig, haha. 
En färgkombo jag nyligen börjar älska är rött och vitt. Svart och vitt är ju sen gammalt men nu när rött är så på modet och butikerna svämmar över av röda plagg och accessoarer har jag insett hur sjukt snygg kombon rött plus vitt är. Se nedan och bedöm själva.
Ha en trevlig söndagkväll, fina läsare! 

Top and skirt - & Other Stories / Boots - Zara (in store now!) / Jacket - By Malene Birger / Belt - Gucci / Bag - Coach

// Hiya guys! Hope you had a nice weekend so far? Mine has been awesome! 
Yesterday I went to Greasy Spoon together with my friend Karro, for some brunch. The matcha latte they make at Greasy Spoon is so delicious, as is their strawberry lemon ricotta pancakes with maplesyrup sirup - yummie! It's so much food, I rolled out of there and didn't feel like dinner until 8:30 in the evening, haha. 
We shot some pics of my outfit infront of Stockholms probably most charming wall painting. It's fairly new, and as you guys know by now, I love color and pattern. 
What do you think of this red and white outfit? I'm Loving the color combo red and white! It's the new "black and white" and this season, when red is such a popular color the stores are swamped with items and accessories in red. 
Well, now it's time for an early dinner and a quiet evening with my love.
Wishing you guys a pleasant Sunday evening! 












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar