lördag 7 oktober 2017

Baby sis birthday bash


Kom precis hem från min lillasysters födelsedagsfirande. Hon fyllde år igår och idag var vi hemma hos henne och hennes förlovade, Harry, för att fira. 
De hade gjort såååå himla mycket och fantastiskt god mat. Allt var kenyanskt (Harry är från Kenya) och min favorit är chapati (ursäkta Harry om jag stavar det fel!), en sorts pannkaksbröd som man äter med en bön- och tomatsås. 
Till efterrätt bjöds det på två olika sorters tårta, kolakakor som Frida själv gjort, kokosbollar som min mamma gjort samt supergoda kenyanska små bakverk, vilka jag tyvärr inte minns namnet på. De sistnämnda smakar som donuts utan socker och äts ofta till frukost med té i Kenya. 
Nu är vi så mätta, Pontus och jag, att vi inte ens behöver äta någon middag ikväll. 
Tack Frida och Harry för ett superfint kalas! 


// I just got back home from my little sisters birthday celebration. Yesterday was Friday's birthday and today she and her boyfriend, Harry, had invited family and friends over to their place to celebrate. 
They served us amazingly good Kenyan food (Harry is from Kenya and my little sister has been to Zimbabwe two turns to volonter working with lions among other) and my absolute favourite dish is chapati (sorry, Harry, if I spell it wrong!). It's a pancake/tortilla kind of bread served together with a bean and tomato stew, very tasty! 
For dessert we had two different kinds of cake, chocolate balls and caramel cookies. 
We are just sooo stuffed right now, me and Pontus, still, and we didn't even need to eat dinner. 
Thank you, Frida and Harry, for a wonderful birthday bash! 
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar