torsdag 19 oktober 2017

Tea time and today's plans


God eftermiddag på er fina ni! Hur mår ni idag? Själv mår jag strålande, är fylld av massa ljusa framtidsplaner! 
Sitter för tillfället och äter sushi vid Odenplan. Har varit på ett informationsmöte om återgående i arbete för långtidssjukskrivna, känner mig taggad! Dessutom hittade jag en annons om praktikplats hos en fotograf i Stockholm som lät som att den är gjord för mig - jag älskar att fotografera och redigera bilder, även om jag bara är på amatörnivå i dagsläget så är det ett intresse jag definitivt vill utveckla! Hursomhelst tänkte jag försöka söka den och hoppas på det bästa! 
Igår mötte jag upp med Karro för en mysig te-stund inne i stan. Vi gick till Wienercafét och satt där över en timme och småpratade och drack världens godaste jordgubbsté. Efter det mötte jag upp med min mamma som bjöd mig på middag ute på stan för att fira!
Om en timme ska jag vidare på nästa möte och jag känner mig så hoppfull och förväntansfull! Fick så positiva nyheter igår men det var varit så många turer och stress fram och tillbaka kring detta så vågar inte riktigt tro på detta positiva besked förrän efter mötet. Går det som kag hoppas - bra, alltså! - uppdaterar jag er direkt efteråt här på bloggen! Annars får ni höra om det imorgon först, haha. 
Ha en fin eftermiddag! 


// Good afternoon lovelies! How are we today? I, for one, am feeling spendid and filled with hopes for the coming future! Currently I'm having lunch by myself at a sushi place at Odenplan. Ive been to a meeting regarding work rehabilitation and I feel so positive about it! Besides, I found an add about an internship at a photografer hat seem like it's made out for me. I love photography, both standing infront of and behind the camera, to edit photos and would certainly love to learn more about it. Think I'm gonna apply for this internship opportunity! 
Yesterday afternoon i met up with Karro in the city to enjoy some tea and gossiping. We sat for over an hour at Wiener Cafét talking about the future. After that I met up with my mum who took me out to dinner to celebrate. 
Yes - I have something big to celebrate! But I won't believe it quite yet so I don't wanna tell you guys about it just yet. Let's just say I'm going to a meeting this afternoon and if everything turns out as it's supposed to I'll tell you here on the blog straight after! If it doesn't... well, you'll here about it tomorrow instead, haha.
Have a lovely day! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar