måndag 13 november 2017

A colorful Monday


Ny måndag, ny vecka, nya utmaningar! Kände att jag behövde kickstarta denna vecka med en färgstark outfit och vilka färger är väl mer perfekta att kombinera om inte rosa, orange och rött med lite blå inslag - nämligen några av mina favoritfärger! 
Vädret har blivit grymt kallt över helgen så jag vill bara gosa ner mig i stickade tröjor och strumpbyxor. Den här nya rosa stickade tröjan föll jag pladask för - snacka om den perfekta rosa nyansen. Att den dessutom är supermjuk på (jag är extremt känslig mot allt som sticks eller kliar mot huden) höjer mysfaktorn ytterligare. 

Coat - Filippa K / Sweater - Mads Nørgaard / Skirt - Tommy Hilfiger / Stockings - Henrik Vibskov / Shoes - Zara (in stores now!) / Bag - Mulberry / Bracelet - Hermés 

// New Monday, new week, new challenges! I felt I needed to kick start this week with a colorful outfit. What better colors to wear when I wanna highlight my mood than some of my favourite ones - pink, orange and red, with a tint of blue. 
There's been a drop in temperature during the weekend and it's freezing cold outside. I just wanna stay warm and cosy yet stylish in knitted sweaters and stockings. 
When I found this sweater in the perfect shade of pink I fell in love immediately. The fact that is sooo soft although it's made out of wool (I can't stand wearing anything that's itchy!) just levels the feeling of cosyness. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar