söndag 17 december 2017

My weekend in photos


Min helg har varit ganska lugn och skön! Igår stod städning på schemat och efter det gick jag med min älskling ut och åt på en lokal restaurang. För en gångs skull gick jag osminkad för att låta min hy vila lite, har fått så himla mycket finnar senaste veckan så kändes skönt och välbehövligt. God mat var det iallafall, jag åt risotto och drack ett glas rött till.
Idag har solen strålat här i Stockholm så Pontus och jag tog en promenad bort mor Solna. Vid Huvudsta stötte vi på några hästar i en hage och hästälskare som jag är var jag självfallet tvungen att gå fram och hälsa (och bli närapå halvt uppäten, haha!) på kusarna. Dessutom älskar jag att fota objekt i motljus så denna nordsvensk fick agera hjälpreda när jag övade. 
På eftermiddagen kom min styvmamma hem till oss och hade med sig mjuk pepparkaka och saffransbollar. Till det bjöd vi på glögg så det blev ett trevligt adventsfika! 
Nu ska vi kika på film här hemma. Jag vill önska er en trevlig söndagskväll och en bra start på nästa vecka! 


// My weekend has been rather calm and quiet, which feels lovely. Yesterday, cleaning the apartment was on the agenda, followed by a dinner out with bae. We ate at a local restaurant and the food was very nice. I had risotto and a glas of red wine. 
Today the sun finally decided to do an appearance here in Stockholm after a week of grey and rain. Me and Pontus went out for a walk and walked to Solna. At Huvudsta we found a paddock with some horses and seeing how I am a horse freak, I just had to say hello to the little ponies. Since I'm also a huge fan of photographing with back light, I took the opportunity to practice my skills with one of the horses. 
Today on the afternoon my stepmother came over for some mulled wine. She brought with her delicious homemade soft gingerbread (similar to spongecake), and we had a nice chat.
Well, now it's movie time for us. Wishing you guys a lovely Sunday evening and the best of start to the new week tomorrow!












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar