lördag 20 januari 2018

Icy days in Stockholm


Att vintern och kylan till slut slagit till mot Stockholm har nog ingen i vår lilla huvudstad missat. Igår, dock, bestämde sig solen äntligen för att kika fram! När den även bestämde sig för att lysa klart idag tog jag mig in till hjärtat av Stockholm för att möta upp med min mamma för lunch på NK. För min del blev det en toast Skagen och ett glas rosé. Mysigt med lite mamma-dotter-tid! Det är förresten mamma som tagit dessa bilder av mig i Kungsträdgården - hon börjar bli en riktig mästerfotograf! 
Pontus kom in till NK och mötte upp oss för att byta en skjorta hos Ralph Lauren och lämna in en annan skjorta för uppläggning. Efter det blev det ytterligare ett glas rosé innan vi rörde oss hemåt. Nu väntar middag och sedan en film. 
Vet ni, imorgon börjar Fashion Week Stockholm! Jag är superpeppad - jag ska nämligen gå på en av visningarna som hålls på Grand Hotel! Iiiiih, sjukt kul, det blir min första riktiga stora modevisning av ett känt modehus som jag går på! 
Jag funderar på att göra en livesändning på min instagram imorgon, innan eller under visningen. Om inte annat så kommer det bli stories. Följ mig på instagram @aswedishfashionista.
Ha en trevlig lördagkväll! 

Jacket - Filippa K / Blazer - Day Birger et Mikkelsen / Hoodie - Champion / Pants - Day Birger et Mikkelsen / Bag - Mulberry / Scarf - Burberry / Bracelet - Hermés / Boots - Rizzo 

// The winter and cold has at last hit Stockholm. Yesterday, the sun finally decided to make an appearance and when it showed it's pale face yet again today I decided on heading in to the heart of the city to meet up with my mum for lunch. We had lunch at NK, I had a toast Skagen and a glas of rosé wine. Then Pontus came and met up with us to exchange a shirt at Ralph Lauren and then leave another shirt at the tailor for maintanance. After that, we had ourselves another glas of wine before heading home. My mum snapped these photos of me in Kungsträdgården - she is starting to get the hang of photographing very well! 
Oh, tomorrow marks the start of Fashion Week Stockholm! I'm super excited, seeing I will attend one of the fashionshows! Wiho, it'll be my first real show hosted by a major fashion brand. I'm thinking about doing a live stream, either before the show (to show you backstage moments) or during the show - would you guys like that? Otherwise, I'll post pics on my Insta stories. You may follow me on instagram at @aswedishfashionista.
Now it's time for dinner and then a movie. Have a happy Saturday evening, guys! 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar