tisdag 16 januari 2018

Sleeve game strong!


När jag klädde mig imorse missade jag helt att väderleksrapporten sa att det kunde komma snö idag! Döm av min förvåning när jag skulle gå hem från studion, öppnade dörren och det var helt vitt på marken! Att knata hem i plastskor med klack och utan någon som helst räfflad sula för grepp på ett kallt, halt väglag är inget jag kan rekommendera. Hursomhelst så klarade jag av bragden att ta mig hem utan att göra en Bambi "på hal is" på vägen - heja mig! Kan förklaras av att jag trippade fram mes babysteg och stirrade ner i marken hela vägen, ha! 
Som tur är var jag ganska varmt klädd ändå, då jag hade på mig en underbart gosig tröja med ärmmuffar som värmer skönt. Köpte den redan i november men har knappt använt den. Egentligen hade jag tänkt lämna tillbaka den för att spara pengar men så försvann kvittot och då fick jag behålla den. 
Dessa bilder på mig tog Daniel på gatan precis utanför studion där jag praktiserar. Har ni inte redan spanat in Daniels bilder rekommenderar jag att ni gör det på hans instagram: @danielgual, @gual.se samt @thehead.se. Jag tar åt mig äran för de fina flödena och bildtexterna då det är jag som sköter Daniels sociala medier ;) 
Hoppas ni haft en bra tisdag, jag önskar er en trevlig kväll! 

Sweater - Zara / Pants - Topshop / Shoes - Zara 

// When I got dressed this morning I obviously didn't pay much attention to the weather forecast report on TV. I completely missed the fact it might snow today. Imagine my facial expression when opening the door to the studio at work and everything was covered in a thick layer of fluffy white! 
Now, walking home in heeled plastic shoes without any grip underneath to sole what so ever to prevent slipping, isn't something I can recommend. However, I managed to get home safe and sound and (almost) with my dignity intact - I didn't slip and fall, yay me! Well, aight, I walked with baby steps, stif as a stick, looking down at the ground all the way, ha! 
Luckily enough, I had a nice cuddly sweater to keep me warm. How gorgeous aren't those sleeves?? I bought this sweater already in November but haven't shown it to you guys just yet 'cause I hardly worn it. I actually intended to take it back to the store in order to save some money but I lost the receipt somewhere. 
Daniel shot these photos of me out on the street next to his studio where I do my internship. If you guys haven't already checked out his work I strongly recommend you do so - he's such a great photographer! You find his accounts on instagram: @danielgual, @gual.se and @thehead.se. Yours truly take credit for the beautiful feed and captions - since it's me handling all of Daniel's social media ;) 
Hope you all have had a nice Tuesday! Xx




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar