lördag 24 februari 2018

Beautiful photo location and lunch at Greta's


Bättre sent än aldrig, brukar man ju säga! Ja, det har tagit mig nästan en hel vecka att få ihop och få upp detta inlägg på bloggen men jag har helt enkelt inte haft energi att lägga på bloggen under veckan som varit. Här kommer nu äntligen inlägget, ha! 
Förra söndagen var jag på kompis-dejt med Emma. Då jag fått låna min brorsas kamera passade vi på att ta lite bilder framför Dramaten. Det är ju en så himla vacker byggnad och extremt blogg- och instagramvänlig med alla dess guldstatyer och grönblåa detaljer. Det snöade ganska fint, jag fick med de fallande snöflingorna på bilden av själva byggnaden - ser ni? Sen började det tok-snöa och blåste en del när vi promenerade vidare mot Hötorget. Vi åt en sen lunch på Greta's på Haymarket Scandic, jag tog min favorit: avokadosmörgåsen med ägg på, jummie! 
Stylingknep! Passa på att bära sommarklänningarna även under vinterhalvåret, addera en tjockare polotröja över och bär byxor under, eller strumpbyxor med lårhöga stövlar. 
Idag har jag legat utslagen hemma, varvat mellan sängen och soffan och Roffe har följt med mig och legat tätt hopkrupen vid min sida. Bästa som finns, gos och mysstunder med den lille rackar'n! Förstår inte varför jag är så slut helt plötsligt men det är ju så utmattningssyndromet ter sig - helt plötsligt slår det bara till och då måste man lyssna på kroppen (edit: man bör alltid lyssna på sin kropp!). Därför blir det en lugn hemmakväll och tidig läggning för min del denna lördag! 
Vad har ni för er? Hoppas ni haft en fin lördag och jag önskar er en trevlig kväll! 

Coat - Filippa K / Scarf - Burberry / Polo sweater - Weekday / Dress - Alice & Olivia / Stockings - Åhléns / Boots - & Other Stories / Bag - Mulberry 

// Better late than never, as they say! I know I've promised you guys this post like three times during the week but I just haven't had enough energy or time for the blog this past week. But, finally, here's the post for you guys! 
Last Sunday I met up with Emma for a friend date. I'm currently borrowing my brothers real camera and we took the opportunity to have a little photo shoot infront of the Royal Theater, Dramaten. It's such a stunning building and very blog and instagram friendly, with all it's golden statues and bluegreen details. It was snowing and I think the snowflakes came out real pretty in the shot I took of the building - do you see it? 
Me and Emma then walked on to the café Greta's inside Haymarket Scandic for a late lunch. I had my favourite, the avocado sandwich with boiled egg on, yummie! 
Here's a styling trick for you: wear your summer dresses during wintertime too, style it with a polo sweater and a pair of pants underneath. Or, as I did here, with stockings and over the knee boots. 
Today I've been pretty much passed out at home, altering between sleeping on the couch and the bed. Roffe has followed me around faithfully, curling up next to me whereever I slept. It's so lovely, these sleeping and cuddling sessions with the furry little guy <3 I don't know why all of a sudden I've been so extremely tired today, but then, that's how the fatigue syndrome works - all of a sudden it just hit you worse and then you really have to listen to the body (of course, one should always listen to their body!). Hence, I'm staying in tonight, taking it easy and gonna go to bed pretty early. 
What have you guys been up to today? I hope you had a nice Saturday and I wish you a lovely evening! 














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar