söndag 25 mars 2018

When spring takes over


Idag strålade solen och det var äntligen vår-feeling i Stockholm! Fullt med människor ute på gatorna och varenda uteservering belägen i solsken var proppfull. 
Jag fick lite väl mycket vårkänsla i kroppen när väder-appen i mobilen visade 9 grader utomhus och bestämde mig för att köra på barbent - ha! Snacka om att bli uttittad på stan, ingen annan var lika galen som jag och gick all in med vårkläder. Nog för att min tweedklänning med trippla lager är fruktansvärt varm (är det mer än 15 grader ute lökar jag sönder i den!) och jag är väldigt varm av mig, så kan inte säga att jag frös direkt. De lårhöga stövlarna värmer faktiskt riktigt bra de med. Men barbent var lite to over do it. Fick springa in på H&M och köpa ett par strumpbyxor som jag drog på mig, efter att Natalia tog dessa bilder på mig. 
Därefter satte vi oss i solen på en uteservering i Kungsan och njöt med varsin latte. Imorrn ska det bli minusgrader igen så det gäller ju att passa på. 
Hur har eran helg varit? Igår var jag och Pontus in till stan och köpte nya sängkläder med mera men annat än det har jag tagit det väldigt lugnt. 
Nu ska jag se ett avsnitt av "The Walking Dead" innan vi sätter igång filmen "Husdjurens hemliga liv". Snacka kontraster. 
Ha en härlig kväll på er! 

Jacket - By Malene Birger / Dress - MSGM / Boots - & Other Stories / Bag - Mulberry / Scarf - bought in Cambodia 

// Today the sun was shining in all it's glory and true spring weather ruled over Stockholm. I got a bit over excited when getting dressed, looking at the thermometer showing 9 degrees celsius outside, and decided to go for bare legs. Ha! Talk about getting glances from other people out and about, as if I was truly crazy. I had to run in to H&M and buy a pair of stockings but not before I had my friend Natalia take these photos of me. 
Afterwards we sat down outside in the sun at a café and had a latte. 
How has your weekend been sweeties? Yesterday me and Pontus went in to the city to buy some sheets for our new bed but other than that I've taken it pretty slow. 
Now I'm gonna watch an episode of "The Walking Dead" before me and Pontus watch "Secret Life of Pets". Contrast, huh? 
Have a lovely evening, friends!  










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar