måndag 23 april 2018

Jumpsuit love and the past weekend


God morgon på er! Hoppas att ni mår bra och har haft en fin helg? Nu är det måndag igen, back to the grind!
Vilken fantastisk helg jag haft! Vädret, till att börja med, har ju varit kanon! I fredags blev det hela 23 grader, jag satt på en uteservering från halv fyra till klockan nio på kvällen, barbent och utan jacka - utan att frysa. Magiskt! En afterwork med Christine, Pontus och Pontus kollegor övergick i middag. Roffe var självklart med och uppskattat sällskap - han charmade alla vid bordet. 
Lördagen var ganska lugn, vi gick en promenad (jag, Pontus och Roffe) över till Solna och Huvudsta gård. 
Igår, söndag, var jag på födelsedagsfika hos min bror i Alvik. Calle hade bakat tre olika sorters veganska bakverk, min lillasyster, hennes pojkvän och min systerson var också där, likaså min styvmamma, Pontus och Roffe. 
I övrigt passade jag på att ta lite outfit-bilder till min instagram @aswedishfashionista och bloggen. Jumpsuiten jag bär på bild här köptes i Kroatien för två år sedan men är fortfarande en vår- och sommarfavorit i min garderob. Fler inlägg med resterande outfits kommer upp senare under veckan. 
Ha en toppenbäst måndag! 


// Good morning guys! Are you doing well and had a good weekend? It's Monday again, back to the grind! 
I had the best weekend ever! On Friday we got some real Swedish summer warmth, 23 degrees celsius here in Stockholm. I sat outside at a restaurant from 3:30 pm to nine in the evening - wearing only a dress, no need for a jacket! I met up with my friend Christine and my bf Pontus and his colleagues for an afterwork which turned in to a late dinner. It was such a magic evening, filled with a lot of laughter, wine and good food. 
Saturday was pretty chill, me and Pontus went on a long walk in the sun. The pup tagged along (obviously - you cannot go on a long walk and not take your dog with you, lol) with us over to Huvudsta farm. 
On Sunday we went to my brothers place for some cake to celebrate his birthday. My stepmum was there, as well as my sis and her boyfriend with my little nephew. I love my baby nephew <3 
Oh, I took the opportunity to shoot some content for my instagram @aswedishfashionista and the blog. One of the results is presented in this post. The jumpsuit I'm wearing I bought two years ago while in Croatia and it's still one of my fave spring/summer garments. I'll show you the rest of my outfit photos later during this week. 
I wish you all a happy Monday and a great week! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar